Hur kan vi hjälpa dig?

På den här sidan hittar du svar på vanliga frågor. Välj en av kategorierna nedan eller fortsätt scrolla och ta en titt på alla ämnen.

Hittar du inte rätt svar på din fråga? Skicka ett e-postmeddelande till info@premiumxl.se. Vi hjälper dig gärna.

Garanti

Vad innebär prisgaranti?
I premiumXL:s webbutik garanterar vi dig det lägsta dagspriset för våra produkter jämfört med andra webbutiker i Sverige. Om du hittar våra produkter billigare på en annan plattform i Sverige, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Vår garanti
Alla varor du köper från oss omfattas av den lagstadgade garantin. Rättslig garanti innebär att en produkt gör eller ska göra det som konsumenten rimligen kan förvänta sig att den ska göra. Vissa produkter omfattas också av en tillverkargaranti. Denna garanti påverkar inte den lagstadgade garantin.
Hur kan jag göra mig av med batterier?
Släng inte dina batterier och uppladdningsbara batterier i hushållssoporna, utan lämna in dem på särskilda insamlingsplatser. Dessa inkluderar återvinningscentraler och specialiserade elåterförsäljare.

Frakt och leverans

Kan jag spåra leveransen?
Vi informerar dig via e-post så snart vi har överlämnat din beställning till transportföretaget. För leveranser som görs med pakettjänst skickar vi dig ett sändningsnummer i detta e-postmeddelande, som du kan använda för att spåra din leverans.
Vilka fraktalternativ finns tillgängliga?
Försändelser som kan levereras med paket skickas med GLS. Större försändelser skickar vi med speditör.
Hur länge måste jag vänta på min leverans?
Våra leveranstider för de enskilda artiklarna anges på produktdetaljsidan i butiken. Om ingen leveranstid är angiven levererar vi vanligtvis inom 5-7 arbetsdagar inom Sverige. Observera att det inte sker någon leverans på söndagar och allmänna helgdagar. Beroende på fraktbolaget kan det också hända att det inte sker någon leverans på lördagar. Om du har beställt varor med olika leveranstider skickar vi varorna i en enda försändelse, om inget annat har avtalats. I så fall beror leveranstiden på den vara i din beställning som har längst leveranstid.
Hur fungerar leveransen?
Om paketet skickas via en speditör kommer du att kontaktas av speditören. De kommer sedan att koordinera med dig oberoende av oss för att komma överens om ett måldatum. Om paketet levereras av GLS är det möjligt att ändra leveransdatum. Du kan också ange en leveransplats eller ett paketcenter. Om paketet inte kan levereras och ingen leveransplats har angetts, levereras paketet vanligtvis till närmaste paketcenter.
Jag har angett en felaktig leveransadress. Vad kan jag göra?
Tyvärr är det inte möjligt att ändra leveransadressen för beställningar som redan har lagts. I så fall ber vi dig kontakta vår kundtjänst. Vi kontrollerar gärna om det är möjligt att annullera beställningen.
Vilka länder levererar ni till?
Vi levererar för närvarande till följande länder:Belgien, Bulgarien, Tyskland, Danmark, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Sverige, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Tjeckien, Ungern, Österrike

Ordning

Hur gör jag en beställning?
Om du gillar en vara och vill köpa den lägger du först till den i din varukorg. Om du är nöjd med din varukorg och vill göra en beställning klickar du på "Gå till kassan". Du måste först ange dina kontaktuppgifter så att vi kan skicka produkterna till dig. I det andra steget kommer du att erbjudas olika betalningsalternativ. Välj ett alternativ, lägg till en rabattkod om det behövs och slutför ditt köp. När du har slutfört ditt köp kommer du till sidan "Tack för ditt köp". Du kommer också att få ett bekräftelsemeddelande från oss.
Jag skulle vilja lämna in ett klagomål om en vara. Vad måste jag göra?
Om du har klagomål på våra produkter eller vår service, vänligen skicka ett e-postmeddelande till info@premiumxl.se. Du kommer att få ett svar från oss inom 14 dagar efter mottagandet av ditt klagomål. Om du inte är nöjd med hanteringen av ditt klagomål kan du lämna in det till en tvistlösningskommitté via den europeiska ODR-plattformen (https://ec.europa.eu/consumers/odr/) eller till Thuiswinkel Dispute Resolution Committee (Nederländerna).
Kan jag ändra eller avbryta min beställning vid ett senare tillfälle?
Beställningar som redan har lagts kan inte längre annulleras. Vår kundtjänst kontrollerar gärna om det fortfarande är möjligt att annullera din beställning. Skicka ett e-postmeddelande till info@premiumxl.se.
Hur byter jag en vara?
Tyvärr är det inte möjligt att byta varor direkt. Om du vill ha en annan vara, vänligen kontakta vår kundtjänst för att begära en returleverans.
Varför avbröts min beställning?
Ibland händer det att en vara redan är slutsåld och denna information är ännu inte tillgänglig för onlinebutiken. I detta sällsynta fall kan vi bli tvungna att annullera en beställning. Vi kommer naturligtvis att återbetala din betalning omedelbart. Vi kommer att använda den betalningsmetod du har valt för detta.
Vem kan betygsätta våra produkter?
Recensioner från personer som har gjort ett köp, använt en tjänst eller genomfört en kommersiell transaktion är märkta "verifierade". En recension som inte är märkt "verifierad" är inte nödvändigtvis direkt relaterad till en beställning. De senaste recensionerna visas alltid på vår webbplats. Inga recensioner sorteras bort. Vi har inte betalat för några recensioner. Omdömena samlas in via Trustpilots webbplats (https://www.trustpilot.com/review/premiumxl.se). Trustpilots policy för recensioner kan läsas på följande länk: www.trustpilot.com/trust/how-reviews-work. Vi arbetar på att erbjuda Trustpilot även i andra länder.

Betalning

Vilka betalningsmedel accepteras?
Om du beställer med en fakturerings- och leveransadress i Sverige kan du välja en av betalningsmetoderna nedan: KLARNA Pay Later, Paypal, Paypal Express, kreditkort, förskottsbetalning via banköverföring. 
När kommer min retur att återbetalas?
Vi återbetalar hela köpeskillingen (inklusive eventuella frakt- och betalningskostnader) så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter mottagandet av meddelandet om avbeställning. Vi kan dock vänta med återbetalningen tills vi har mottagit varorna eller tills du har lämnat bevis på att du har skickat varorna.
Hur löser jag in en rabattkupong?
Du kan lösa in din kupongkod under beställningsprocessen. På sidan där du väljer betalningsmetod hittar du punkten "Använd kupongkod" längst ner. Ange din giltiga kod här. När du har angett koden kommer rabatten att visas i din orderöversikt.

Kundkonto

Jag har glömt mitt lösenord - hur får jag ett nytt lösenord?
Klicka på knappen "Mitt konto" och sedan på "Logga in". Om du inte längre känner till ditt lösenord kan du begära ett e-postmeddelande via länken "Glömt lösenord". Klicka på länken i e-postmeddelandet för att ändra ditt lösenord.
Hur ändrar jag min e-postadress?
Om du vill ändra din e-postadress loggar du in med dina kontouppgifter. Klicka på knappen "Redigera" under din e-postadress i avsnittet "Kontoinformation". Om du markerar kryssrutan "Ändra e-postadress" kan du ange en ny e-postadress. Glöm inte att spara ändringen för att den ska gälla.
Vad är nyhetsbrevet?
Genom att registrera dig för vårt nyhetsbrev kommer du att få ett e-postmeddelande med mer detaljerad information om kampanjer eller erbjudanden. Du kommer att få ungefär ett e-postmeddelande per månad. När du registrerar dig för vårt nyhetsbrev kommer du först att få ett bekräftelsemeddelande. När du har verifierat din e-postadress får du en rabattkod för ditt nästa köp.

Hittar du inte rätt svar på din fråga? Skicka ett e-postmeddelande till info@premiumxl.se. Vi hjälper dig gärna.

loader
Laddar...